Hoe gaat het inwerken vaak in de praktijk?

leidinggeven Jul 09, 2018

 Je hebt iemand nieuws aangenomen, ze begint om 17:00 uur.

Wat blijkt, de nieuwe medewerker komt binnen en het is al druk, heel druk! Je zegt: “Loop maar vast mee met deze tafel want die moet er nu echt uit!”. Er is geen tijd meer om het inwerken volledig te kunnen doen. Met een beetje geluk heeft ze al wat ervaring.

Dit noemen we het bekende trial en error scenario in de horeca.

Maar wat blijkt, sommige zaken pikt ze goed op. 

Toch vallen je onderweg wat dingen op: heey, ze zet het koffiekopje niet eens met het oortje naar rechts. 

Of nog erger: heey, ze pakt de glazen zo bij de bovenkant vast en zet ze zo op de tafel bij de gasten.

Je blijft bijsturen en bijsturen, totdat ze het onder de knie heeft. Fijn, weer een echte allrounder opgeleid.

 

Dan zegt ze ineens na het werken dat ze ermee stopt! Studie ofzo. 

Daar begint het verhaal weer van voor af aan. Je mag weer iemand nieuws inwerken.

En ook die andere belangrijke zaken die voor echte groei van je bedrijf gaan zorgen, daar kom je maar steeds niet aan toe. Je blijft constant in de operationele rompslomp hangen.

Je besluit geen tijd meer te verspillen aan het inwerken van personeel.

Je zegt tegen je medewerekrs dat ze mogen inloggen op de Yellowstone Academy, 

Je bespaart uren op het inwerken en bijsturen. 

En je hebt rust en vrijheid gekregen om je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Yellowstone is het meest complete online trainingsplatform van horeca Nederland

Benieuwd naar onze aanpak of wil je eens sparren over de groeikansen in jouw bedrijf? 

PLAN EEN GRATIS DEMO
Close

50% Compleet

Wil je tips en inspiratie in je mailbox om je bedrijf te laten groeien? 

Je kunt je altijd weer uitschrijven.